|
||||||||||||||||||||||
|
Du er her: Forside » Mode & Skønhed » Puma indleder partnerskab med reggaechick og modedesigner Cedella MarleyPuma indleder partnerskab med reggaechick og modedesigner Cedella MarleyNu skal der være gang i den med Sportlifestyle-mærket, idet reggae-legenden Bob Marleys datter låner sit designertalent til PUMA?s olympiske tøj samt podie- og ceremonitøj til De Olympiske Lege i London i 2012. Sportlifestyle-virksomheden PUMA har indgået en partnerskabsaftale med Cedella Marley, modedesigner og datter af det jamaicanske ikon, Bob Marley, om at designe det jamaicanske Track and Field-holds olympiske tøj samt podie- og ceremonitøj til De Olympiske Lege i London i 2012. Disse designs vil blive anvendt af hele holdet (mænd og kvinder), heriblandt den tredobbelte jamaicanske olympiske guldvinder, verdens hurtigste mand og PUMA-atlet, Usain "Lightning" Bolt. PUMA's partnerskab med Marley, den ældste datter i det jamaicanske familiedynasti, understreger mærkets langsigtede engagement med den caribiske nation og dennes rige kulturarv, verdensomfattende musikbidrag og enestående dedikation til atleter. "Det er en sand ære at designe denne kollektion for mit fædreland og mit hold" sagde Cedella Marley. "Det er end ikke en drøm, der bliver ført ud i livet, for det er noget, som jeg aldrig havde drømt om ville være muligt. Jeg løb baneløb i gymnasiet på Jamaica, og jeg er stadig stor fan af de jamaicanske atleter, så det er spændende at bidrage til fremstillingen af vores OL-deltageres dragter. Jeg beundrer det, som PUMA har gjort på Jamaica gennem årene, og Marley-familien har samme form for ?give back?-filosofi. Jeg tror, at dette partnerskab vil blive legendarisk." Kollektionen, der forbliver tro mod PUMA?s sportlifestyle-DNA, består af højteknologisk tøj og former, som er skabt til at fremme ydeevnen hos atleterne fra det hurtigste land i verden - Jamaica. Med inspiration fra den caribiske nations vibrerende farver og mønstre samt de afrikanske påvirkninger, der har præget landet, vil Cedella Marleys unikke design med sikkerhed vække opsigt i hele verden i sommeren 2012. "Jeg kan ikke forestille mig nogen mere velegnet person til at designe vores OL-dragter end Cedella,? sagde Usain Bolt. "PUMA har fat i noget rigtigt, nemlig at samarbejde med en legendarisk jamaicaner. Hun er ikke blot en stor designer, men leder også vores nations ånd videre via Marley-familiens arv. Det bliver inspirerende at løbe i London og være omgivet af denne energi." PUMA?s olympiske tøj vil være ledsaget af en livsstilskollektion af tøj, fodtøj og tilbehør, som vil være tilgængeligt i PUMA-butikkerne på verdensplan i juni 2012. "Vi vil gennemgå en grundig proces med hensyn til materialevalg og design for at sikre løbesingletternes kvalitet og navnlig for at imødekomme behovene hos Jamaicas verdensklasseatleter,? fortsatte Marley. Tøjet skal passe og føles som et ekstra lag hud." "Et partnerskab med Cedella og Marley-familien passer perfekt til vores mærke,? sagde Antonio Bertone, Chief Marketing Officer for PUMA. "Hun repræsenterer Jamaicas muntre, afslappede stil og vil tilføre kollektionen en autencitet, som hele verden vil komme til at bemærke i London i 2012." Cedella Marley begyndte at designe tøj, da hun var på turné med Ziggy Marley og the Melody Makers, et band bestående af hendes brødre og søstre. Hendes modemærke, Catch A Fire, som er opkaldt efter hendes fars første album, blev lanceret i 2001 og er karakteriseret ved en skræddersyet bohemisk stil med stærke farver og tryk. Hendes kollektioner fås i udsøgte stormagasiner i hele USA. Foruden modedesign er Marley børnebogsforfatter og administrerende direktør i Tuff Gong International - pladeselskabet, som blev grundlagt af faren Bob Marley i 1965. Hun er desuden direktør for Marley and Company, der forvalter Bobs image og musikrettigheder, og leder marketingkonglomeratet The House of Marley. Denne evigt gode person, Marley, fører på nuværende tidspunkt tilsyn med aktiviteterne i The Bob Marley Foundation og 1Love.org, som går godt i spænd med PUMA?s eget ?give back?-koncept. PUMA's investering i Track & Field i Jamaica er omfattende, og Usain Bolt er unægteligt én af mærkets største ambassadører. Siden 2002 har PUMA sponsoreret foreningen for jamaicanske amatøratleter, Jamaican Amateur Athletic Association (JAAA), som er det ledende organ for Track and Field i Jamaica, og den jamaicanske OL-forening, Jamaican Olympic Association. Foruden dette bidrager PUMA til at skabe nye talenter via sponsorater af 7 track and field-programmer for gymnasier. Partnerskabet omfatter desuden afholdelsen af de årlige mesterskaber, ISSA Boys & Girls Track and Field Championships, også kaldet "The Champs", der fremhæves som den mest populære sportsbegivenhed på Jamaica, og det er her, hvor mange af de verdenskendte sprintere har gjort deres debut. PUMA er også aktivt involveret i stævner forud for Champs, f.eks. Gibson Relays og various Invitationals. Uden for gymnasieverdenen er PUMA hovedpartner i forbindelse med reggae-marathonen, som finder sted hvert år i december i Jamaica og tiltrækker distanceløbere fra hele verden. Hele verdens øjne vil hvile på Usain Bolt i London i 2012, når det skal afgøres, om han slår sin egen rekord i disciplinerne 100 meter og 200 meter løb, klædt i Cedella Marleys unikke designs. 24-årige Bolt er blevet én af verdens mest talentfulde Track and Field-atleter i moderne tid, idet han vandt tre guldmedaljer under De Olympiske Lege i Beijing i 2008 og slog to verdensrekorder i 100 meter løb (9,58 sek.) og 200 meter løb (19,19 sek.) ved verdensmesterskaberne i Berlin i 2009. PUMA er ligesom mange Bolt-entusiaster overbevist om, at vi stadig har det bedste til gode. ### PUMA PUMA er én af verdens førende sportlifestyle-virksomheder, som designer og udvikler fodtøj, tøj og tilbehør. Den har forpligtet sig til at arbejde på måder, der gavner verden i form af støtte til kreativitet, bæredygtighedskonceptet SAFE at handle med øje for miljø og social ansvarlighed og derigennem bidrage til en fredelig verden. Vi ønsker at gøre dette på en fair, ærlig, positiv og kreativ måde i overensstemmelse med vores virksomhedsprincipper. PUMA er startet i sportens verden og ender i modeverdenen. Mærkets sport-performance- og lifestyle-kategorier er bl.a. fodbold, løb, motorsport, golf og sejlads. Inden for sport fashion samarbejder PUMA med kendte designer-labels såsom Alexander McQueen, Yasuhiro Mihara og Sergio Rossi. Med til PUMA-gruppen hører mærkerne PUMA, Cobra og Tretorn. Virksomheden, som blev grundlagt i 1948, sælger deres produkter i mere end 120 lande, beskæftiger mere end 9.000 mennesker på verdensplan og har hovedafdelinger i Herzogenaurach i Tyskland, Boston, London og Hong Kong. |
|
Privacy Policy |